Nauczyciele terapii pedagogicznej

Opublikowano: czwartek, 25, sierpień 2016
 
 

Gabinet terapii pedagogicznej


„Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi.”
J.Korczak

 

Szanowni Państwo!
Dla wielu z nas moment rozpoczęcia edukacji szkolnej naszego dziecka, jest pełen niepokoju, obaw - jak nasza pociecha udźwignie ciężar nowych obowiązków. Każdy kolejny dzień, uśmiech jest cenniejszy niż nasz własny sukces. Zdarza się jednak i tak, że ciężka praca dziecka nie przekłada się na wymierne efekty dające poczucie satysfakcji i radości. Zaczyna się żmudna praca, nadganianie, poprawianie, przepisywanie, uzupełnianie itd. Zaczynamy mieć wrażenie, że kręcimy się w kółko, a jedno niepowodzenie staje się przyczyną kolejnych. W takiej sytuacji niezbędna okazuje się pomoc specjalisty, dlatego warto skierować swoje kroki do gabinetu terapii pedagogicznej w naszej szkole.

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, prowadzone różnorodnymi metodami i technikami, które mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji i wyrównywanie deficytów rozwojowych. Pomoc specjalistyczna organizowana jest w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 09 sierpnia 2017r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach oraz placówkach.

Celem naszej pracy jest:
- przeprowadzenie wstępnej diagnozy pedagogicznej, w celu rozpoznawania występujących u uczniów zaburzeń i indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych, ryzyka dysleksji rozwojowej, dysleksji, dysgrafii, dysortografii,
-sukcesywne korygowanie oraz eliminowanie zaburzeń i deficytów rozwojowych,
-doskonalenie pracy prawidłowo funkcjonujących analizatorów,
-kształtowanie u uczniów nawyków myślenia ortograficznego,
-kształtowanie samokontroli podczas pisania,
-motywowanie do podejmowania aktywności podczas lekcji,
-budowanie w uczniach wiary we własne możliwości, radzenia sobie w sytuacjach zadaniowych,
-współpraca z rodzicami, w formie spotkań podczas zebrań i dni otwartych, konsultacji i porad, warszatów, prezentacji pomocy dydaktycznych i przydatnej literatury,
-współpraca z nauczycielami, osobami, które jako pierwsze dostrzegają w jakim zakresie dziecko potrzebuje pomocy i wsparcia,
-współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz logopedą ,
-współpraca z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi oraz poradniami specjalistycznymi, w zakresie realizacji zaleceń PPP, konstruowania programów terapeutycznych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb dziecka.

 

REGULAMIN ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ

 

W latach 2016/2017 oraz 2017/2018 w szkole realizowany jest projekt: „ Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją” IV edycja, pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty, organizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń . Zapraszamy do zapoznania się z założeniami realizowanego projektu, zamieszczonymi na naszej stronie:

Projekt: „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją” IV edycja (plik do pobrania)

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z zamieszczonymi na stronie materiałami, dotyczącymi zagadnienia dysleksji, które będziemy sukcesywnie uzupełniać.

 
 

 EUROPEJSKI TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI 2017

 

 

 
 
 
 
Jak uczyć się skutecznie. Poznajemy techniki pamięciowe czyli MNEMOTECHNIKI
 

W roku szkolnym 2017/2018 zaproponowałyśmy uczniom klas VII w ramach zajęć terapii pedagogicznej doskonalenie umiejętności skutecznego uczenia. Aby pomóc uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w lepszej organizacji czasu pracy, zwiększeniu efektywności i ilości zapamiętywanego materiału będziemy uczyć się tworzenia map myśli, będziemy również realizować zadania i ćwiczenia aktywizujące pamięć wzrokową i spostrzegawczość. Zapraszam do zapoznania się z informacjami zawartymi w załączonej prezentacji.


NAUKA NIE MUSI BYĆ NUDNA !
 
 
 
 
 
 
 


 
             

                                    Opracowanie
                                 nauczyciel terapii pedagogicznej
                                    Maria Bartold